از بازی سودوکو یاد گرفتم؛ هر چیزی، کسی، موقعیتی و عنصری، جایگاه و زمان خودش را دارد. بجای ۵ نمیتوان ۷ را جایگزین کرد. بجای هیچ عددی، عدد دیگر جایگزین نمیشود. جایگزینی نادرست در نهایت با پیام خطا روبرو میشود. گاهی اشتباه ما، مانند بستن دگمه پیراهن است. زمانی به اشتباهمان پی میبریم که فرصتی برای رفع آن اشتباه نمانده است. در بازی سودوکو امکان یادداشت کردن وجود دارد همانطور که در زندگی امکان برنامهریزی وجود دارد. در صورتی که یادداشتهای ما در بازی، درست باشد، هر عددی به راحتی در جایگاه خودش مستقر میشود و در زندگی هم برنامهریزی درست ما را به نتیجه دلخواه میرساند.
در زندگی با کمال دقت برنامهریزی کنیم.